Hoe maakt u een afspraak?

 

In verband met CORONA worden de RIVM-richtlijnen gevolgd bij een bezoek aan de praktijk. Wilt u meer informatie, neemt u dan contact met mij op.


Actuele aanmeldingswachttijd op dit moment:  ong. 7-8 weken (excl. vakantie).
(Aanmeldingswachttijd = de tijd tussen de aanmelding en het 1e intakegesprek).
Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
N.B.: voor vakanties: zie "Bereikbaarheid, vakanties, ..." elders op de website.

U kunt aan uw huisarts vragen of hij/zij u wil doorverwijzen naar een psycholoog, psychotherapeut of klinisch psycholoog (BIG). U krijgt dan een verwijsbrief, welke noodzakelijk is voor de vergoeding van uw behandeling. Wanneer u zich wilt aanmelden of vragen heeft kunt u telefonisch contact opnemen. In principe ben ik bereikbaar tijdens kantooruren, de voicemail staat aan als ik in gesprek ben met cliĆ«nten. Onder "Bereikbaarheid, vakanties en waarneming" op deze website vindt u specifiekere informatie over de bereikbaarheid.

Omdat dit een parttime praktijk is (mijn vaste werkdagen zijn de maandag, dinsdag en donderdag), staat de voicemail ook aan op de werkdagen dat ik niet in de praktijk aanwezig ben. Spreekt u alstublieft dan toch een bericht in, ik zal dan zo snel mogelijk contact met u proberen op te nemen, indien mogelijk binnen 24 uur. U kunt er ook voor kiezen een e-mail te sturen met daarin uw vraag. In de avonduren en het weekend is de praktijk gesloten (zie Bereikbaarheid, vakanties en waarneming).

Als het gaat om het maken van een eerste afspraak, houdt u dan rekening met een wachttijd. Soms is die kort (1 tot 4 weken) maar soms is die langer. Bovenaan vindt u de actuele wachttijd vermeld.

Afzeggen van een afspraak:

Wanneer een afspraak (ongeacht de reden) niet door kan gaan, wil ik u verzoeken dit tijdig, liefst 2 werkdagen van tevoren (of meer), te doen. Want hoe eerder u de afspraak afzegt, hoe gemakkelijker het voor mij is om op dat tijdstip nog iemand anders in te plannen. Als u een afspraak niet of niet uiterlijk 24 uur van tevoren heeft afgezegd (zaterdagen, zon- en feestdagen niet meegerekend), moet ik helaas kosten hiervoor in rekening brengen. De voorwaarden en kosten hiervoor kunt u in de praktijk lezen/verkrijgen. Deze rekening stuur ik dan naar u, deze wordt niet vergoed door uw verzekeraar, ook niet via een aanvullende verzekering. Afzeggen kan telefonisch, via de voicemail, via e-mail of via sms. Niet via WhatsApp!